Primary Advertiser

שאלנו מומחים מה ההשקעות הכי משתלמות בזמן מלחמה. התשובות בפנים

בשיתוף בנק לאומי

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 14:00

מלחמת "חרבות ברזל" המתמשכת משפיעה על אספקטים רבים בחיינו, כשאחד הבולטים שבהם הוא המישור הכלכלי. המשבר הביטחוני והאזרחי אליו נקלעה המדינה מעלה שאלות רבות בנושאי חיסכון והשקעה בזמנים קשים ומורכבים אלו. הכנו לכם מקבץ תשובות לשאלות בוערות

פגישת ייעוץ עם בנקאי. ShutterStock
"אפשר לפנות לגורם מקצועי חיצוני שינהל עבורכם את התיק"/ShutterStock

כמו דברים רבים בחיינו שנפגעו בעקבות מלחמת "חרבות ברזל", גם המישור הכלכלי אצל חלק גדול מאזרחי ישראל ספג מכה קשה. בעקבות המשבר הביטחוני, אזרחים רבים תוהים כיצד לנהל את כספם בצורה נכונה. אז האם כדאי להשקיע בזמן מלחמה ואם כן באילו אפיקים? עשינו לכם סדר.

בנקאות דיגטלית. ShutterStock
"קיימים כיום בשוק גופים המציעים ניהול תיקי השקעות מקצועי, גם אם מדובר בסכום קטן להשקעה"/ShutterStock

א' מאשדוד: יש לי כמה עשרות אלפי שקלים שאני רוצה להשקיע. אני יכולה לפתוח תיק השקעות בבנק?

איתי שפר, מנהל תיקים בכיר בוידאה - פלטפורמת ניהול התיקים הדיגיטלית מבית לאומי, מסביר: "עקרונית, כל אחד יכול לפתוח חשבון השקעות בבנק ולנהל אותו באופן עצמאי. האופציה הזו טובה עבור מי שיש להם את הזמן ואת הידע הנדרשים לכך. השאלה שחשוב לשאול לפני שבוחרים באפיק זה היא: עד כמה אתם מרגישים שאתם מבינים בשוק ההון? ניהול השקעות באופן עצמאי מחייב היכרות עמוקה עם השוק ועם אופן המסחר, וכמובן נדרשת היכולת להקדיש זמן רב לניהול התיק ולמעקב אחריו".

שפר מציע אפשרות נוספת: "אפשר לפנות לגורם מקצועי חיצוני שינהל עבורכם את התיק. קיימים כיום בשוק גופים המציעים ניהול תיקי השקעות מקצועי, גם אם מדובר בסכום קטן להשקעה של עשרות אלפי שקלים. תיק השקעות מנוהל מטופל על ידי גופים המתמחים בניהול תיקי השקעות, חלקם אף נעזרים במודלים חכמים ובטכנולוגיה מתקדמת, שאינם נגישים לאדם הפרטי".

עוד הוא מסביר: "התיק מתנהל על פי קריטריונים שהלקוח קובע מראש, בהתאם לצורך האישי. למשל, בחירת רמת הסיכון שאנחנו מוכנים לקחת בהשקעה, סכום ההשקעה, משך זמן ההשקעה ועוד. אלו כמובן פרמטרים שניתנים לשינוי תוך כדי תקופת ההשקעה. מרגע שהצטרפתם לשירות, מנהלי השקעות יבצעו עבורכם פעולות מסחר בחשבון ההשקעות בהתאם לקריטריונים שבחרתם, מתוך מטרה למקסם את תשואת התיק לאורך זמן. והכי חשוב- הכסף בחשבון שלכם זמין ונזיל".

השקעה בנדל"ן. ShutterStock
"בניגוד לעבר, בעת הנוכחית ניתן להשיג תשואה נאה גם בהשקעה חסרת סיכון"/ShutterStock

ג' מבנימינה: תמיד רציתי לסחור בשוק ההון כי שמעתי שיש רווחים גבוהים אבל אני חושש מאוד ואין לי הבנה בתחום בכלל. יש דרך בטוחה להשקיע מבלי לקחת סיכון גבוה?

"בניגוד לעבר, בעת הנוכחית ניתן להשיג תשואה נאה גם בהשקעה חסרת סיכון, כמו בפיקדון בנקאי למשל. התשואה תלויה כמובן בתנאי הפיקדון, אבל לדוגמא, ריבית של כ-4% על פיקדון לשנה אינה חריגה כיום. "עם זאת", מסביר שפר, "משקיע שמעוניין בתשואות גבוהות יותר, יצטרך להגדיל את רמת הסיכון של ההשקעה. התשואה תלויה במידת הסיכון שאנחנו מוכנים לקחת, ובטווח הארוך הסיכוי לרווח עולה ככל שרמת הסיכון של ההשקעה גדלה".

עוד הוא מוסיף: "למי שאינו בקיא בהתנהלות בשוק ההון, יש את האפשרות לבחור בתיק השקעות מנוהל שמאפשר ליצור תמהיל מותאם אישית להעדפת הסיכון של המשקיע, וכך לבנות תיק השקעות מגוון ומפוזר, אשר משלב מספר אפיקי השקעה, ברמות סיכון שונות".

ע' מחיפה: אפשר לשלב השקעה בשוק ההון יחד עם השקעה בפיקדון?

שפר משיב לשאלה זו ומציין כי "מספר חברות מציעות כיום תיק השקעות מנוהל, שמשלב השקעה בשוק ההון יחד עם השקעה בפיקדון בנקאי, וכך ליצור השקעה בעלת מרכיב יציב ובטוח עם פוטנציאל תשואה קבוע, לצד מרכיב השקעה תנודתי יותר, המאפשר סיכוי לרווח גבוה יותר. השילוב בין שני הרכיבים האלו מאפשר למשקיע להגדיל את פוטנציאל התשואה של ההשקעה הכוללת שלו, וזאת מבלי לוותר על ודאות ויציבות".

לאתר וידאה>>

השקעות. ShutterStock
גם המשבר הנוכחי טומן בחובו הזדמנויות למשקיעים/ShutterStock

גם במלחמות יש אפיקי השקעה מניבים

מאז פרוץ המלחמה נרשמו ירידות במרבית אפיקי ההשקעה. אך כמו בכל משבר, גם המשבר הנוכחי טומן בחובו הזדמנויות למשקיעים המיומנים, ולדברי ניר אורגד, אנליסט מניות חו"ל בבנק לאומי, ישנם מספר ענפים שבכל זאת צפויים לצלוח את התקופה, ואולי מהווים הזדמנות טובה להשקעה, כמו למשל סקטור האנרגיה ונכסים כמו זהב וכסף.

"ראשית, יש לציין כי בתקופות של אי ודאות גבוהה, כמו במלחמה הנוכחית, מומלץ לא לבצע שינויים דרמטיים בתיק ההשקעות", מדגיש אורגד. "הניסיון לתזמן את השוק הוא עניין מורכב ולכן נמליץ מלכתחילה לבנות תיק השקעות עם חשיפה רחבה למגוון אפיקים שונים". בהתייחסו לאפיקי ההשקעה שיכולים לבוא בחשבון בעת הזו, הוא מתחיל בהשקעה במטבע חוץ. "חשיפה למטבע חוץ חשובה בתקופות כאלה, והיא יכולה להתבצע גם דרך האפיק המנייתי, כלומר רכישת מניות הנקובות בדולר, אירו או מטבעות אחרים. כך שגם אם יש ירידה בשוק המניות, הדולר שעולה מקזז את הירידה ומאזן את תיק ההשקעות".

עוד לדבריו, "לסכסוך הנוכחי יש פוטנציאל השפעה חיובי על מחירי הנפט, וכתוצאה מכך גם לעלייה מחודשת בשיעור האינפלציה. לכן, יש לשקול גם חשיפה מסוימת לסקטור האנרגיה באמצעות השקעה במניות של חברות אנרגיה בינלאומיות. בנוסף, יש ענפים שמקיימים קשר הפוך לשוק המניות בתקופות של אי ודאות, כאשר אחד מהם הוא הזהב, שיש לו פוטנציאל לספק תשואה טובה בימים מורכבים אלו".

בשיתוף בנק לאומי
  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully