Primary Advertiser

בדקנו: האם בעקבות המלחמה כדאי למשוך חסכונות מהבנק?

בשיתוף בנק לאומי

עודכן לאחרונה: 14.12.2023 / 10:46

המלחמה הכניסה הרבה אי ודאות לחיינו, כאשר חלק ממנה נוגע גם לנושאים כלכליים יומיומיים. במטרה להעניק לכם את כל האינפורמציה הרלוונטית, ביקשנו מהגולשים להציף אותנו בשאלות שאותן הפנינו למומחים של לאומי. והפעם: מה כדאי לעשות עם החסכונות שלנו?

אבא ובן עם קופת חיסכון. ShutterStock
אבא ובן עם קופת חיסכון/ShutterStock

פיקדון יכול לספק הגנה

דוד מאשדוד שואל: האם עדיף כיום להפקיד כסף בבנק ולקבל ריבית? ואם כן - באיזה מסלול?

רועי קרן, יועץ השקעות אזורי בלאומי, מציין כי "בשנה האחרונה יש עלייה באטרקטיביות של המסלולים הסולידיים קצרי הטווח, כלומר פיקדונות, תכניות חיסכון וקרנות כספיות, שלראשונה מזה שנים מניבים תשואה משמעותית.

בנוסף, בשנה האחרונה האינפלציה עלתה בכל העולם וגם בישראל. אמנם היא נמצאת במגמת ירידה, אך עדיין ישנה אי וודאות גדולה.

השקעה של כסף נזיל במסלולים שצוינו ברמה הנוכחית של הריביות, מספקת סוג מסוים של הגנה מפני 'שחיקת' הכסף ששוכב בחשבון העו"ש. אנחנו ממליצים לפנות לבנקאים או ליועצי השקעות על מנת לקבל פתרונות בהתאם לצרכים האישיים של כל אחד, בעיקר לזמינות של הכסף ולטווח ההשקעה הרצוי".

השקעות. ShutterStock
האם כדאי לי לשחרר את כספי הפנסיה עכשיו?/ShutterStock

לשחרר את הפנסיה במבטחים?

משה מנתניה: אני בן 62 ומובטל. יש לי קרן פנסיה במבטחים החדשה. האם כדאי לי לשחרר את כספי הפנסיה עכשיו כדי לקבל קצבה כל חודש, או לחכות עד גיל 67 ואז הקצבה תהיה גדולה יותר?

יעל גלטמן, ראש ענף ייעוץ פנסיוני בלאומי, מסבירה "התשובה לכך מאוד תלויה במצבו של הלקוח, בצרכיו ובהעדפותיו. ככלל, עדיף שלא למשוך כספי פנסיה לפני גיל פרישה, מאחר וקיימת לכך השפעה שיכולה להיות מהותית על הקצבה הצפויה. עם זאת, צריך להבין את המצב הפיננסי לעומק - האם ישנן חסכונות נוספים או נכסים אחרים שניתן להשתמש בהם בתקופת הביניים עד גיל הפרישה? האם ישנה תלות כלכלית בבני משפחה? האם יש צפי לחזרה למעגל העבודה ועוד פרמטרים נוספים שכדאי לקחת בחשבון. לכן, מומלץ להגיע לשיחת ייעוץ עם גורם מקצועי כדי לבחון את כל השיקולים, להבין את ההשפעה על הקצבה הצפויה בגיל פרישה, ובהתאם לכך לבצע החלטה מושכלת".

למשוך את קופת הגמל שלי?

אביבית מרמת גן: יש לי כסף שמושקע בקופת גמל באופן פרטי. האם כדאי לי למשוך את הכספים?

"כדי לבחון את ההחלטה הזו רצוי לבדוק מספר פרמטרים", אומרת יעל לוין גלטמן, ראש ענף ייעוץ פנסיוני בלאומי. "האם זו קופה נזילה או שאינה נזילה? מה הגיל של בעל הקופה? לאיזה צורך הכסף? מה האלטרנטיבה לשימוש בכסף? האם הכספים פטורים ממס? חשוב לבחון היטב את כל הפרטים ולענות על השאלות האלו כדי לקבל החלטה כלכלית נבונה. מומלץ לעשות זאת בליווי יועץ פנסיוני מקצועי לבחינה כוללת של כל הפרמטרים".

בשיתוף בנק לאומי
  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully