Primary Advertiser

הקמת ממ"ד בדירה: אלו ההנחיות החדשות של פיקוד העורף

בשיתוף בנק לאומי

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 14:01

הליך בדיקת הבקשות להקמת ממ"ד ללא היתר אושר על ידי פיקוד העורף, אבל האם זה אומר שניתן לקבל לשם כך משכנתא? שאלנו מומחה

חלון ממ"ד בדירה. יח"צ - אפשר להשתמש,
האם ניתן לקבל משכנתא? התשובה בהמשך/יח"צ - אפשר להשתמש

בעקבות המצב הביטחוני, אזרחים רבים בודקים אפשרות לבנות ממ"ד (מרחב מוגן דירתי) בביתם, זאת לאחר שהליך בדיקת הבקשות להקמת ממ"ד, ללא היתר, אושר על ידי פיקוד העורף. מנתונים שפורסמו לאחרונה על ידי התאחדות הקבלנים בתחילת הלחימה, כ-62% מהדירות בישראל אינן ממוגנות, כלומר שישנן מעל 1.6 מיליון דירות ללא ממ"ד, שבהן מתגוררים כ-5.5 מיליון תושבים.

seperator

אז איך מקדמים תהליך של בניית ממ"ד בדירה או בבית, והאם ניתן לקבל לשם כך משכנתא? שאלנו את משה פלדמר, מנהל פיתוח עסקי בלאומי למשכנתאות, שהרחיב על הנושא.

"יש אפשרות לקבל משכנתא מהבנק עבור בנייה או רכישה של ממ"ד בהתאם להוראות הרגולציה של בנק ישראל והוראות פיקוד העורף", אומר פלדמר. "לאחרונה, ובעקבות המלחמה, התקבלה החלטה במועצה הארצית לתכנון ובנייה לשינוי החקיקה הקשורה לבניית מיגון, בכדי להקל על האתגרים בהוספת ממ"ד לאלו הזקוקים לכך".

ההחלטה, שתוקפה לשנה, מאפשרת פטור מהיתר בנייה לצורך הקמת ממ"ד (עד גודל של 9 מ"ר) לדירות במבנים של עד שתי קומות, בתים צמודי קרקע או יחידות דיור צמודות קרקע, ומותנית בקבלת אישור מפיקוד העורף. את הבקשה לבניית הממ"ד ניתן להגיש באופן מקוון באתר פיקוד העורף, אשר מחויב לבחון את הבקשה תוך 14 ימים מרגע הגשתה".

פלדמר מוסיף: "אם לא מדובר בהרחבת הנכס, אלא בשיפוץ חדר קיים והפיכתו לממ"ד, ניתן לקבל מימון עבור השיפוץ, בתנאי שמציגים הסכם עם קבלן המפרט את עלויות השיפוץ, ואז ניתן לקבל מהבנק עד 70% מימון כמשכנתא עבור נכס אחד. במקרים בהם יש צורך בתוספת בנייה עבור הממ"ד, ויתקבל היתר או אישור מפיקוד העורף, ניתן לקבל מימון מהבנק של עד 75% כמשכנתא עבור נכס אחד".

"חשוב לציין", מציין פלדמר, "כי בלאומי ניתן לבצע את כל תהליך קבלת המשכנתא בערוצים הדיגיטליים בלבד, מבלי הצורך בהגעה פיזית לסניף, כולל פגישת זום עם בנקאי משכנתאות ואף חתימה מרחוק על מסמכי המשכנתא הסופיים".

מערכת פיקוד העורף

בשיתוף בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully