Primary Advertiser

אלו הצעדים שכל עסק צריך לעשות כדי לצלוח את תקופת המלחמה

בשיתוף בנק לאומי

עודכן לאחרונה: 27.12.2023 / 14:03

מאז החלה המלחמה, ההכנסות של חלק גדול מהעסקים הקטנים ירדו ומורגש מחסור קריטי בכוח אדם. על מנת להימנע ממצוקה כלכלית, ניתן לנקוט כבר עכשיו במספר פעולות לצמצום הפגיעה

בעלי עסק מרוצים. ShutterStock
העסקים הקטנים נכנסו למלחמה בנקודה מאתגרת כלכלית/ShutterStock

מלחמת חרבות ברזל נמשכת מזה כחודשיים, ואנחנו כבר מבינים כי המערכה הנוכחית תהיה ארוכה ומורכבת יותר ממבצעים קודמים אליהם הורגלנו. מלבד הפגיעה הקשה בביטחון האישי של כל אחד ואחת מאיתנו, המלחמה טומנת בחובה גם אתגרים כלכליים רבים לכלל האוכלוסייה, כאשר אחד המגזרים הפגיעים ביותר לנזקים אלו הוא מגזר העסקים הקטנים.

למעשה העסקים הקטנים נכנסו למלחמה בנקודה מאתגרת כלכלית - ההאטה ששררה במשק מתחילת השנה הקטינה את הכנסותיהם, עליית הריבית הקפיצה בחדות את הוצאות המימון והאינפלציה הגדילה את הוצאותיהם. שילוב כל הגורמים אלו לצד המלחמה המתארכת והפגיעה החדה בהכנסות, מובילים לכך כי יתכן שעסקים קטנים יתקשו מאוד בתקופה הזו - אבל יש מה לעשות.

עסק קטן. ShutterStock
כדי לצמצם את הפגיעה הפיננסית נדרשים כעת עסקים קטנים להגיב ביצירתיות/ShutterStock
אין ספק שתקופת מלחמה טומנת בחובה אתגרים ייחודים לבעלי עסקים קטנים

כדי לצמצם את הפגיעה הפיננסית נדרשים כעת עסקים קטנים להגיב ביצירתיות, בגמישות ובמהירות למצבים המשתנים ולחוסר הוודאות הקיים במשק. יערה זיו גביש, ראש מערך עסקים בבנק לאומי מסבירה: "אין ספק שתקופת מלחמה טומנת בחובה אתגרים ייחודים לבעלי עסקים קטנים. מדובר בתקופה שמביאה עימה חוסר ודאות כללית, שינויים בדרישות הלקוחות, בהיקף ובאופי הצריכה ועוד. על כן על בעלי העסק לבצע במהרה התאמות נדרשות למציאות המשתנה, למצב המורכב ולשוק בלתי יציב. בפועל זו הזדמנות עבורם לחזק את הקשר עם הלקוחות והתמיכה בהם, ליזום ולהציע פתרונות מותאמים לצו השעה".

מהן ההמלצות האופרטיביות שלך לבעלי העסקים הקטנים?

"נתחיל בתזרים המזומנים: בתקופה זו על בעלי העסקים לנהל את העסק שלהם בצורה מוקפדת ויעילה לצורך שמירה על רווחיות נאותה, לנהל במדויק את תזרים המזומנים תוך היערכות מראש לתרחישים לא צפויים ועיכובים בהגעת תקבולים. לצורך כך עליהם לצמצם בהוצאות העסקיות למינימום הנדרש, ובמידה והעסק קפא לחלוטין, לעצור הוצאות בלתי נדרשות בצורה גורפת".

"נקודה נוספת נוגעת להטבות המגיעות כעת לבעלי העסקים. מלבד מענק המלחמה אותו מעניקה המדינה לעסקים העומדים בקריטריונים מוגדרים, הרי שעל בעלי העסקים להתעדכן בהטבות השונות של גופים פיננסיים שונים וכן בזכאויות נוספות הניתנות מטעם המדינה שפרסמה כלים שונים לפתרונות וכלים בתקופה זו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

באילו אפיקים כדאי להשקיע בתקופה של משבר ביטחוני?

בשיתוף בנק לאומי
אישה בחנות פרחים. ShutterStock
"חשוב לכל בעל עסק לחזור בהקדם לשגרה תפקודית"/ShutterStock

מה בנוגע להלוואות בתקופה זו?

"במידה והעסק מספק פתרונות הנוגעים למוצרים ושירותים שונים בהם קיימת צריכה מוגברת בעקבות המלחמה, בהחלט ניתן לשקול את לקיחתה של הלוואה, לצורך הגדלת קווי הייצור, הגדלת היקף הייבוא וכיו"ב".

בנקודה זו מדגישה גביש כי המלחמה מהווה גם הזדמנות להרחבת אופקי העסק, "כך שאם עד כה העסק מכר למשל מוצרים בחנות פיזית, הוא יוכל כעת לפתוח חנות אונליין בה הוא יוכל להרחיב את קהלי היעד שלו. כמו כן, אם העסק התמקד עד כה בשווקים ספציפיים או סגמנטים מסוימים הרי שהוא יוכל להרחיב כעת את היריעה לשווקים חדשים ולמוצרים נוספים. כל אלו יכולים להפוך בתום המלחמה לנקודת המשען החדשה של העסק".

"בסופו של יום", היא מסכמת, "לצד ניהול הסיכונים המוקפד והמותאם לצורכי השעה, חשוב לכל בעל עסק לחזור בהקדם לשגרה תפקודית, ולחשוב כבר עכשיו על היום שאחרי ואיפה היינו רוצים לראות את העסק. חשוב כמו כן להפיק לקחים ולהסיק מסקנות לטובת היערכות נכונה למצבי חירום, ככל שיהיו בעתיד".

בשיתוף בנק לאומי
  • עוד באותו נושא:
  • בנק לאומי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully